دکتر باتری، فروش باتری ماشین در محل، پرداخت در محل.

پیش از تمام شدن عمر باتری، تا چه مدت می توان از ماشین استفاده نکرد؟

بازدید: 11,095 بازدید
باتری ماشین

اگر مدت زمان طولانی از ماشین خود استفاده نکنید، باتری ماشین تا چه مدت می تواند شارژ نگه دارد؟

بسیاری از صاحبان خودرو از زمانی به زمان دیگر در شرایطی قرار می گیرند که مجبور به پارک کردن خودرو در پارکینگ برای مدت زمان طولانی هستند. موقعیت هایی وجود دارد که نیازی به استفاده از خودرو نیست. 

باتری خودرو باید به طور مداوم شارژ شود. به عبارت دیگر،  باتری باید از طریق دینام شارژ شود.

زمانی که شما  رانندگی می کنید، باتری خودرو  از طریق  دینام شارژ می شود، به خصوص اگر شما مجبور باشید مدت زمان زیادی را بدون هیچ گونه توقفی رانندگی کنید.

اگر مدت زمان طولانی  از ماشین خود  استفاده نکنید، باتری ماشین  شارژ خود را از دست می دهد.در این بخش اطلاعاتی در مورد عمر باتری و حفظ شارژ آن در زمان پارک طولانی مدت ماشین، ارائه می دهیم.

شما می توانید مواردی را برای حفظ بیشتر شارژ و عمر بیشتر باتری در این گونه مواقع انجام دهید.

 

در صورت عدم استفاده طولانی مدت از ماشین، باتری تا چه مدت زمانی می تواند کار کند؟

یک باتری جدید با شارژ باتری در حالت نرمال معمولا  باید در طول دو هفته و بدون شارژ از طریق دینام ، شارژش را کامل حفظ کند.اما  باتری خودرو در طول مدت 2 تا 3 ماه به طور کامل تخلیه می شود.

اگر ماشین خود را با یک باتری کاملا شارژ شده پارک کرده و از ماشین خود به مدت 2.5 ماه استفاده نکنید، احتمالا  نمی توانید ماشین را روشن کنید. شما باید باتری ماشین را مجددا شارژ کرده و یا در صورت لزوم آن را تعویض کنید.

خواندن  نحوه اتصال و نصب ایمن باتری ماشین

باید توجه داشته باشیم که  حفظ شارژ  باتری خودرو  بستگی به تعداد دستگاه هایی دارد که برای عملکرد مناسب خود، نیاز به انرژی دارند.

ما در مورد دستگاه هایی صحبت می کنیم که  هنگام پارک ماشین در حال فعالیت هستند مانند سیستم تهویه مطبوع، چراغ جلو، سیستم زنگ خطر خودرو و غیره.

 

هرچقدر دیرتر به سراغ خودرو خود رفته و مدت زمان طولانی تری از باتری استفاده ننمایید ، نمی توانید به سلامت باتری و حفظ شارژ آن امیدی داشته باشید. برخی از صاحبان خودرو انتظار دارند که باتری ماشین تا مدت دو هفته عدم استفاده از ماشین،  شارژ داشته باشد. اگر باتری ماشین شما قادر به انتقال انرژی برای روشن کردن موتور نباشد ، شما باید یک باتری جدید خریداری کنید.

  1. در صورتی که نمیخواهیم به مدت طولانی خودرومان را روشن کنیم و استفاده نماییم ، برای اینکه باتری ماشین دچار مشکلی نشود باید کارهایی انجام داد؟
  2. جلوگیری از خوابیدن باطری اتمی ماشین
  3. جلوگیری از خالی شدن باتری ماشین
  4.  چگونه  باتری خودرو را به طور ایمن جدا کنید؟

اگر باتری ماشین شما کاملا سالم بوده و مشکلی نداشته باشد تقریبا تا دو هفته شارژ حفظ می کند. اما با این حال، لازم است ، از خاموش بودن تمام دستگاه هایی که انرژی مصرف می کنند، مطمئن شوید.

اگر مجبور هستید خودرو خود را به مدت طولانی پارک کرده و استفاده نکنید، بهتر است باتری ماشین را از ماشین جدا  کرده و خارج کنید  یا کابل برق را از ترمینال باتری جدا کنید.

 برداشتن سر باطری ماشین هم از خوابیدن باتری جلوگیری میکند .  در مورد نحوه صحیح جدا نمودن باتری از ماشین و جابجایی اش می توانید در مقاله بعد اطلاعات لازم را کسب کنید.

خواندن  راهنمای خرید بهترین شارژر و جامپ استارتر باتری ماشین

راهنما نگهداری از باتری خودرو در زمستان :

 در صورت سرد بودن هوا ممکن است لازم باشد که باتری را به منزل ببرید. نکته  این است که  باتری خودرو  می تواند گرمای محیط را مدت طولانی تحمل کند.

با این حال، لازم است به یاد داشته باشید که  نگه داشتن باتری ماشین در نزدیکی رادیاتورها و سایر وسایل گرمایشی ممنوع است. بهتر است باتری خودرو  را در اتاق با دمای 25 درجه سانتیگراد (77F ) نگه دارید.

 

دسته‌بندی دانستنیهای باتری ماشین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
Call Now Button