دکتر باتری، فروش باتری ماشین در محل، پرداخت در محل.

۸ مشکل رایج که در باتری ماشین ممکن است با آن مواجه شوید

بازدید: 978 بازدید
  • بیشترین اختلال و مشکل در مدل باتری های فلت یا همان باتری های تخت اتفاق می افتد
  • هشت دلیل عمده برای اینکه چرا باتری ماشین یکباره از کار می افتد
  • با برداشتن و پاک کردن خوردگی ها و زدگی هایی که بر ترمینال های باتری ماشینتان در اثر فرسودگی باتری ماشین رخ داده است می توانید به طول عمر باتری ماشین و تداوم استفاده از آن بیفزایید.

باتری ماشین فلت بیشترین آمار در اختلال و مشکلاتی که باعث خوابیدن ماشین می شود را دارند و اگر که باتری ماشین فلت داشته باشید در نهایت یا باید با امداد خودرو جاده  تماس بگیرید یا اینکه فورا باتری ماشینتان را تعویض کنید.

در اینجا به هشت عاملی که باعث ایجاد اختلال و مشکل در باتری ماشینتان می شود اشاره شده است:

  1. بر قراری اتصال کوتاه بین جداکننده قطب مثبت و منفی باتری
  2.   برقراری اتصال کوتاه در مواد ساخته شده در سطح زیرین باتری ماشین
  3.  سولفاته شدن باتری ماشین به علت عدم استفاده از ماشین برای مدت طولانی و ثابت ماندن در حالت شارژ پایین یا شارژ کم و خالی
  4.  زدگی و خوردگی در ترمینالهای مثبت و منفی باتری ماشین
  5.   قطع شدن اتصالات داخلی باتری ماشین به علت زدگی و خوردگی های آن
  6.  قطعی و شکستگی صفحات باتری ماشین به علت فرسودگی و نوسانات
  7.  آسیب به محفظه باتری ماشین
  8.  پایین بودن سطح الکترولیت (سیال) باتری ماشین

 

باتری ماشین من چگونه کار می کند؟

باتری های ماشین سرب اسیدی از صفحات سرب و دی اکسید سرب اشباع شده اند. محلول الکترولیتشان از حدود 35 درصد اسید سولفوریک و 65 درصد آب تشکیل شده است.

خواندن  بررسی سطح آب مقطر را در باتری اسیدی ماشین

در هنگام تخلیه شارژ باتری ماشین، مانند زمانی که باتری ماشین برای روشن شدن اتومبیل یا توانی که به چراغهای جلو  می دهد ، اسید سولفوریک موجود در الکترولیت تخلیه می شود و یک محلول الکترولیت با نسبت بیشتری از آب  در باتری ماشین باقی می ماند. سولفات موجود در اسید صفحات را می پوشاند و باعث کاهش سطح واکنش شیمیایی سطح باتری ماشین می شود. شارژ کردن باتری ماشین ، این واکنش شیمیایی را معکوس می کند و سولفات را به اسید باز می گرداند.

قدرت بالای باتری سرب اسیدی ، در کنار هزینه کم آن ، استفاده از این نوع باتری ماشین را در اتومبیل ها جذاب تر می کند. این نوع باتری ماشین قادر به ارائه جریان مورد نیاز به موتور هنگام استارت می‌شود .

باتری ماشین انرژی لازم را برای راه اندازی موتور ماشین به وجود می آورد. با شروع به کار کردن موتور ماشین ، باتری ماشین شما توسط سیستم شارژ موتور محرک دشارژ می شود – دینام برای تأمین جریان و حرکتش ، توسط چرخش موتور ماشین از طریق یک درایو کمربند انرژی می گیرد.

خوردگی در ترمینال های باتری ماشین یکی از علل بسیار متداول در اختلالات ماشین و اتومبیل هایی است که روشن نمی شوند. خوردگی ، که غالباً به شکل پودر سفید (سولفات سرب) ایجاد می شود ، مقاومت اضافی ای ایجاد می کند و میزان جریان الکتریکی را که می تواند به موتور برای روشن شدن ماشین برسد را کاهش می دهد.

تمیز کردن ترمینال ها هر چند وقت یک بار ،  با استفاده از آب و یک برس سیمی از خوابیدن باتری ماشین و خاموش ماندن اتومبیلتان جلوگیری می کند ، اما حین انجام این کار حتما از دستکش و محافظ چشم استفاده  کنید زیرا پودر سفید ایجاد شده بر باتری ماشینتان سمی است و نباید آن را استنشاق کرد ، بلعید یا اجازه تماس با پوست را بدهید.

خواندن  عمر باتری ماشین چقدر است؟
دسته‌بندی دانستنیهای باتری ماشین
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
Call Now Button